David Schneider, medeoprichter en co-CEO van Zalando, geeft de fakkel door aan COO David Schröder. Schneider gaat zich toeleggen op de strategische partnerships van het platform, dat sterker wil groeien in B2B.
Schröder groeit door
Zalando wil zich ontwikkelen als zowel Business-to-Consumer- (B2C) en Business-to-Businessplatform (B2B). Om die nieuwe strategie efficiënt uit te voeren, past het bedrijf nu ook zijn directie en raad van bestuur aan. Medeoprichter David Schneider gaat zich richten op het opbouwen van partnerrelaties, omdat “strategische partnerschappen een cruciale rol spelen bij het uitvoeren van de ecosysteemstrategie”.
Zijn rol als co-CEO draagt hij daarbij wel over aan David Schröder. Schröder wordt verantwoordelijk voor de B2B-tak, terwijl andere medeoprichter Robert Gentz zich als co-CEO blijft focussen op de B2C-activiteiten. David Schröder, die momenteel Zalando’s Chief Operating Officer is, maakt sinds 2010 deel uit van Zalando’s seniormanagementteam en was tot 2022 CFO en tot 2019 SVP Convenience.
Chief People Officer Astrid Arndt moet ook nog meer corporate-profielen gaan aantrekken. Op de middellange termijn ziet Zalando zijn B2B-tak, waarmee de e-commercespeler zijn logistieke infrastructuur, software en servicemogelijkheden openstelt voor andere retailers, uitgroeien tot een miljardenbusiness. Alle wijzigingen worden van kracht op 1 september.